1. V okénku je vidět čistá kapalina, která jde do převodovky a naopak kapalina , která jde špinavá z převodovky. Stroj začíná novou kapalinou přetlačovat starou – znečištěnou, která se zachytává ve zvláštní nádobě. Po celou dobu stroj přesně váží kolik odebírá staré náplně a kolik dodává nové. Je to plný automat, takže nepustí více než odsaje, aby se nepoškodila převodovka.
2. Znečištění je patrné i na průhledných hadicích.
Zde je vidět – u kovového obalu umístěný filtr, který zachycuje znečištění a zamezuje tak jeho možnosti dostat se zpět do systému náplně převodovky.
3. Po celou dobu se zaznamenává jak tlak v převodovce, tak i záznam kolik kterého oleje jde – množství odsátého znečistěného + nový olej dopravovaný do systému. Stále pak sledujeme , kdy nám již z převodovky bude vytékat čistý olej. V tomto případě je stále hodně znečistěno. Jedná se o jistě poctivou starší převodovku, nová už by prokluzovala na takto znečistěný olej.
4. Je důležité se správně do systému převodovky napojit – tedy za převodovkou na tlakovou stranu. V opačném případě hrozí poškození převodovky. K tomuto slouží celá řada přechodek na jednotlivé vozy + velmi kvalitně proškolený personál.
5. Teď už se proplachuje po několikáté a stále je olej znečištěn. Na displeji je vidět, jak se vyrovnávají jednotlivá množství a celý převodový systém se dočišťuje. Stroj to co odsaje znečištěné, ihned ve stejném množství doplňuje. Vše je digitálně hlídáno.
6. Máme vyčištěno, oleje jsou stejné a na displeji je i patrná teplota náplně, která je také velmi důležitá. Opět sledujeme jednotlivé tlaky – jsme v 3 minutě práce již s novým olejem.
7. Probíhá 16. minuta – viz. displej , olej je krásně čistý, teplota nám krásně stoupá a tlak systému je v pořádku.
8. Nyní jsme v samém závěru celé operace – je 55. minuta, teplota systému je ideální, průtok provozní kapaliny je úplně stejný, tedy čistý a tlak v systému je stále perfektní.
Máme hotovo a vozidlo je takto perfektně připraveno na další užívání. Zákazník může být spokojen a my také. Takto by měla vypadat dobře odvedená práce.
Olej v automatických převodovkách by se měl měnit po 60 000 km
V dílenských předpisech originálních servisů se čištění nedělá, pouze se doplňuje olej a vyměňuje filtr. Zachytí vše nový filtr ve vaně jak tvrdí servisy? Když ano, proč po nové výměně oleje a filtru je olej stále černý a prokluz při řazení se nezlepšil? Jedině kompletní vyčištění vše může napravit a má to i logiku.
Výrobci vozidel dávající doživotní záruku na převodovky-počítají se životností vozidla pouhých 180 000 km.
Výrobci vozidel chtějí prodávat nové vozy a ne udržovat starší v chodu. My bychom také rádi jezdili novými a starší odváželi na vrakoviště, to by ale museli výrobci a prodejci snížit cenu, abychom si vozidla mohli kupovat jako třeba pračku. To se ale zatím neděje….
© 2025 AUTOEXPRES ČR spol. s r.o, Kontaktovat webmastera, Mapa stránek
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO